lördag 24 oktober 2020

Kontrasternas dag

Så var det det där med att leva här och nu. Visserligen måste vi få ha drömmar att se fram emot och en och annan planering måste vi så klart göra. Men nu när hösten är som vackrast och vi fullkomligt kan bada i höstljus från färgpalettens varma färger, ja vad händer då? Jo, den  kommersiella delen av samhället  pockar på uppmärksamheten och nu står tomtarna på parad i hyllorna, julgranarna står färdigklädda med ljusslingor som slingrar sig i kulörta färger. Det är två månader kvar till julafton och jag har inte en tanke varken på julklappar eller tomtar. Det trista är att när väl julstämningen infinner sig och det kanske är dags att titta över sina adventsstjärnor och eventuellt köpa någon ny, ja då är det flesta stjärnorna slut i affären för då skall julsortimentet ut för att ge plats för vårens alla kreationer. Men det är ju då jag är mitt uppe i mitt julstök. I går efter julbadet av tomtar tog vi cyklarna och cyklade mitt ut i höstskogen, stannade vi till vid en utsiktsplats och mumsade i oss av våra medhavda höstäpplen och blickade ut över de guldfärgade löven och kände oss så rika på känslan här och nu.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar