torsdag 8 oktober 2020

Att glädjas över det lilla

 Hur ofta är det inte så att vi har högtflygande planer och längtar ständigt efter lycka som är lätt förgängligt. Saker som vi länge gått och längtat efter och när det inköpta föremålet väl är på plats ja då står något annat på önskelistan. I dessa tider när vi kanske inte kan åka och handla hur som helst så har iallafall jag funderat över vad som är lycka och glädje i det lilla. Det finns alltid en massa småsaker som skapar lycka och glädje i vardagen eller kanske bara för stunden. en vacker blomma, ett vänligt ord det kan gör underverk för måbra kontot. Jag är glad över mina äpplen, förra hösten satte vi två pelaräppelträd från Kivik ett Bolero och ett Polka. Nu har jag ett äpple på vardera träd som jag vårda ömt och varje gång jag tittar på den vackra frukten frodas lyckohormonerna. Något som också skapade lyckorus var de vackra wettextrasorna med höstmotiv som jag fick av svägerskan, jag blir glad bara jag ser dem där på diskbänken. Jag skall förstås inte förringa de stora händelserna av lycka men ibland kan det vara bra att uppmärksamma och vara nöjd med det lilla.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar