tisdag 13 oktober 2020

Omsluten av röda nyanser

Hela skogen står i brand, inte riktigt som tur är men färgerna på löven har nu övergått från grönt till åtta nyanser av rött. Dessa magiska färger allt från gult till magisk röd ger sådan energi och glädje nu när temperaturen dalar. Vi hade 3,2 grader nu på morgonen och det biter allt lite grann när man kommer ut. Det var inte bara färgerna som fångade mitt intresse i går utan även livet vid fågelholken. Jag har börjat mata fåglarna och i går var det ett riktigt rejält slagsmål runt husknuten på den lilla holken. Herre på täppan var 2 stycken pilfinkar som skulle mota bort både nötväckan och talgoxarna som försökte sig på att få några frön att mätta magen med. Intressant fenomen, jag trodde nog i min enfald att fåglarna samsade och delade med sig av det som gavs, men så är det tydligen inte. Jag får kanske satsa på att sätta upp fler holkar framöver eller agera fågelholkspolis :)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar