fredag 9 oktober 2020

Härliga fredag i fredag

Ryggen värker, benen känns som om de håller på att gå av och armarna är bortdomnade. Nix, jag har inte tagit tag i träningen på gymmet utan jag har ägnat mig åt genuint grävande. Det ena medför det andra och när vi byggde om altanen så tänkte vi vi lite entusiastisk att nu äntligen fyller vi upp gräsmattan och rätta till det som i vanliga fall kallas gräsmatta efter de senaste årens sommartorka. Så i går beställde vi 15 kubik matjord som nu skall köras ut på baksidan av huset. Vagnen och grässkopan var så tung att vi absolut inte ville ha in vidundret på baksidan så det var bara att lägga jordmassan bredvid garageuppfarten och då hamnade jord på vägen som vi var tvungna att gräva bort och köra ut. Så nu har vi kanske bara 13 kubik kvar, det känns väldigt bra , ha ha. Så denna härliga fredag är skall vi ägna åt att köra jord och åter jord så får jag väl se om jag kan röra på mig alls i morgon.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar