söndag 1 september 2019

Ny månad och nya möjligheter

Solen strålar från en klarblå himmel och temperaturen stiger upp mot 30 graders strecket och regnet lyser med sin frånvaro trots att vi nu går in i september. Jag är faktiskt lite avundsjuk på alla som bor på västkusten vars gräsmattor skiner och är frodiga och framför allt gröna. Här på Öland har vi stampade jordhögar t.o.m ogräset börjar svikta och tuppa av. Jag läser av min väderstation och ser att den visar regn och åska men inte katten orkar regnet ut över vår vackra ö. Tids nog skall vi väl få lite regn hos oss också. Rönnen ser lite trött och håglös ut med det lyser vackra röda bär från grenarna och många är de, de bådar väl gott inför vinter för enligt bondepraktikan är väl mycket rönnbär tecken på att det blir mycket snö. I går skördade jag i allafall lite av mina underbart goda tomater och några chili. Det är väl lycka att kunna skörda egenodlade grönsaker. Som tur är har vi egen brunn så de små pärlorna har fått lite vatten under sommartorkan. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar