onsdag 5 december 2018

Dags för julgodis

Årets julgodis bak är i gång. Jag mjukstartade med ett nytt recept från Leila. Leilas chokladfudge blev årets första nytillskott i godis djungeln. I receptet står det att man skall skålla och mala 150 g mandel men jag tog mandelmjöl utan annan tillsats och det funkade väldigt bra det också. Totalt blir det 24 ljuvliga läckerbitar med täcke av mörk choklad. Enkelt och smidigt recept och det bästa av allt de var väldigt goda. Den andra sorten jag gjorde var favoriten hos mig och alltid ett måste Rocky Road. I år förnyade jag mig något och blandade i 400 g Marabou mjölkchoklad med apelsinkrokant i stället för vanlig mörk choklad. I receptet ingår 3 dl jordnötter, 1 påse dumle (jag delade bitarna på mitten), 2 nävar mini marshmallos och 1 dl pistagenötter. Alla ingredienser blandas runt tillsammans med chokladen. Jag hoppas att det finns några bitar kvar till jul.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar