söndag 31 december 2017

Ett riktigt Gott slut och ett fantastiskt 2018

Så har då ännu ett år passerat och det med en väldig fart. Frågan är om jag har tagit tillvara på året ?Har jag verkligen njutit av varje stund känt lycka och glädje i varje stund. Snön som kom i januari var det en fantastisk vinterupplevelse. Kunde jag känna växtkfraften i alla blommorna som tar sig upp i den lite kalla marken på våren för att sedan bli exalterad över själva blommorna som står i parad. Hur var det med havet, vågorna och vindarna som tog båten framåt och alla intryck vi fick uppleva på havet i form av kobbar och skär. Höstens gyllene färger som från ett vackert gulrött täcke växlade till mörkbruna blad som seglade runt i stormarna under slutet av året, hur kändes det? Så åter till frågan har jag tagit tillvara på alla dagar? Svaret är väl ganska enkelt nej det har jag inte men huvudsaken är att jag har levt, känt glädje i så mycket maken och jag har fått uppleva med  barn och barnbarn. Känt rädsla och oro för vad livet helt plötsligt överumplar oss med. Det har varit ett bra och jag är tacksam för vad alla dagar gett mig, nu kommer jag att njuta av 2018 och hoppas att det blir ett riktigt bra år.















1 kommentar:

  1. Hej Eva
    Ein sehr schöner Blogbeitrag!
    Danke für deine Grüße auf meinem Blog
    und auch ich werde dir in 2018 gerne folgen.
    Wir sind leider an Heiligabend beide krank geworden.
    Haben eine schwere Virusinfektion mit hohem Fieber.
    Jetzt ist es schon ein bisschen besser,
    aber wir haben alle Besuche
    an Weihnachten und Silvester abgesagt.
    Also das Neue Jahr kann nur besser werden!!!
    Ich wünsche euch ein gutes Neues Jahr
    und vorallem Gesundheit
    P.S. das alles gut geht mit dem 5. Enkelkind!

    Ett mycket trevligt blogginlägg!
    Tack för dina hälsningar på min blogg
    och jag kommer gärna följa dig också år 2018.
    Tyvärr blev vi båda sjuk på julafton.
    Ha en allvarlig virusinfektion med hög feber.
    Nu är det lite bättre
    men vi har alla besök
    avbokad på jul och nyårsafton.
    Så det nya året kan bara bli bättre !!!
    Jag önskar dig ett Gott Nytt År
    och speciellt hälsa
    P.S. att allt går bra med 5: e barnbarnet!
    Kram Marlise

    SvaraRadera