måndag 29 juli 2024

Kronobergarnas Hälleviksläger

Det blev en nostalresa till Hällevik lägret, vi skulle hälsa på vår gamla jobbarkompis Tommi som har stuga i vackra Blekinge och som tur var så var årets roligaste händelse i gång. Varje sommar från det att jag själv var ett lägerbarn till att jag kunde ta med mig mina egna barn har jag tillbringat en vecka på gymnastiklägret i Hällevik. Det är nästan så att tårarna trillar ner så fort jag närma mig träningsplanen utanför Mjälbys Arena och ser alla mattor, trampetter, plintar och bommar och inne i tallskogen står den för många fasansfulla barren. I detta härliga sammanhanget med träning från morgonkvisten till sena eftermiddag med lite avbrott för bad i havet. De första åren fanns bara bad i kalla Hanöbukten så småningom fick vi tillträde till poolen som ansluter till området. På det stora fältet har det tränats i regn och rusk men för det mesta kommer jag ihåg att det alltid var solsken och hur roligt som helst och här har jag fått många vänner för livet. Det är en fantastik upplevelse att vara på Hällevikslägret och som ni ser på en av bilderna så blev maken inspirerad direkt.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar