söndag 14 juli 2024

Idag är det både glädje och sorg

I dag hyllar hela Öland självklart hela Sveriges befolkning vår fantastiska kronprinsessa Viktoria som fyller år och Öland som är den självklara metropolen för hennes firande står nu redo med flaggor i varenda flaggstång. Firandet börjar i redan kl 10:00 i Borgholm med aktiviteter, klockan 16:00 går så den stora kortegen från Solliden genom Borgholms med hela kungafamiljen till Slottsruinen där det blir stort firande och däremellan skall prinsessan firas på Solliden så klart med hurra rop och allmän beskådan. Hon är fantastisk som troget varje år dedikerar sin födelsedag till alla oss Ölänningar. Har man inte haft turen att få biljetter till kvällens evenemang så får man titta på konserten på TV. Fast i dag är det inte bara en glädjens dag det finns lite smolk i bägaren just den 14:e juli. Idag skulle jag som vanligt åkt till Växjö med tårta i högsta hugg och vi skulle dukat upp finporslinet och suttit i trädgården och firat dig min älskade bror, nu blir det inte så längre men saknaden är så ofantlig så det går inte med ord beskriva. Jag hissade flaggan idag till minne av dig min fina storebror och under tiden sjöng jag Flamma stolt mot dunkla skyar… till minne av dig.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar