tisdag 2 juli 2024

Kaluga i Rörbäcksnäs

….. eller som jag väljer att säga Caligula och har ni sett filmen Hets så förstår ni likheterna. Efter gårdagens pass skulle vi ta det lite lugnar och bestämde oss för att åka bort till Rörbäcksnäs med alla fantastiska MTB spår, vi har cyklat där flera gånger tidigare och den här gången tänkte vi ta fina skogslingor så Kaluga eller Caligula om man vill, 15 km lätt blev ett bra val, jag har för mig att vi har cyklat den tidigare men av någon anledning har jag nog tappat minnet av hur rutten var. Det börjar helt fantastiskt med stigar som slingra sig i vitlavan, det är precis som att cykla i en adventsljusstake så vackert. Efter några backar upp och ner kommer så bergsbestigningen, visserligen helt fantastisk miljö men vägunderlaget lite väl tufft för min cykling. På vissa ställen är det bara att hoppa av cykeln och försöka kassa upp hela ekipaget för branterna så det blev både motion och styrketräning. Förutom bergsklättringen så är det en fantastisk omgivning att cykla i, men nästa gång blir det Byrundan.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar