söndag 16 juni 2024

Vad händer runt vattenhålet

Vi har nu lämnat examensfirandet av de äldsta barnbarnen i storstaden och är åter tillbaka till lugnet och stillsamheten. Men döm om min förvåning när jag upptäcker att någon har pålat upp hinder till fågelbadet, ja det är precis vad som slår mig när jag kommer ut för inspektion i trädgården. Så klart är det ingen som har pålat upp något hinder utan vid en närmare eftertanke så är det ett antal fågelpennor som fullkomligt spetsat sig ner i bädden av singel. Tanken om ett rejält fågelslagsmål och allt vad det kan innebära slår mig så klart och jag förväntar mig att hitta någon illa åtgången fågel, men inte ett enda spår mer än dessa fågelvinges pennor. Jag tyckte att det såg väldigt märkligt ut att föreviga detta fenomenet var en självklarhet. Någon som har en aning om vad som har hänt? Det känns lite märkligt att vinden skulle kunna föra dessa fjädrar till den här formationen.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar