måndag 17 juni 2024

Bullbak till midsommar

God morgon i midsommarveckan, det är nu som vanligt examenstiderna är över och nu stundar midsommar och den här veckan börjar med en regnig måndag. I går var det en strålande solsken vindstilla, vilket är ovanligt här på Öland och 15,7 grader i havet , så skönt och svalkande. Ja nu står väl matlagning på programmet inför midsommar, sill som skall läggas in i goda röror och det som är absolut viktigast - köpa jordgubbar om man inte har odlat det själv förstås. Jag har gått lös på bakning, bullar och brödbullar . Jag gjorde kanelbullar efter Roy Fares kanelbullar ( du hittar receptet på köket.se) som blev väldigt goda , däremot skulle jag sno ihop lite brödbullar vilket jag har gjort tusentals gånger men den här gången blev de inte ens goda. Det var nog inte bullarna i sig som blev fel utan snarare kryddblandningen, jag tänkte sätt lite fart på smaklökarna och gjorde precis som Kajsa Warg sa- Man tager vad man haver, det var inget lyckat recept så mitt råd köp en påse färdiga brödkryddor så får du härliga brödbullar till midsommar
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar