fredag 22 december 2023

En tillbaka blick mitt i julstöket

Ja vad skall man säga så här års, ja God Jul skulle väl kunna vara på plats nu när julruschen härjar som mest. Varje år bestämmer vi oss för att i år blir det inga iallafall inte så många julklappar och bara till barnen. Men när jag nu tittar under granen så ligger det trots allt en hög med julklappar som väntar på att tomten snart kommer och hämtar upp dem med sin släde. Vad beträffar julmaten så ligger allt i kylskåpet och väntar på att tillagas allt från revben till prinskorv. Julgodiset har jag gömt för mig själv, hur lätt är det inte att bara sådär framåt kvällen mumsa i sig först en, sedan en till och banne mig om det inte blir en till sådandär härlig fudje eller ett par kolor. Nu är det bara ett par dagar kvar fram till dess tomten kommer och knackar på och nu har jag bestämt att det bara skall vara lata dagar fram till dess så att vi alla kan njuta av en fröjdefull jul utan att vara helt slut.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar