torsdag 28 december 2023

Då var glada julen över för den här gången

Nu inväntar vi nästa högtid att fira. Vi firade julen här på Öland med barn och barnbarn, det är så roligt när hela gänget är samlad. Visst det är lite trångt och ljudnivån höjs till skyarna stundom, men det är ändå viktigt att samlas och försöka hålla i traditionerna. Vi startade upp julaftonsförmiddagen med ishockey och till och med moi snörade på mig skridskorna och fick en klubba i handen, men så mycket spel blev det inte för min del. Det måste var 30 år sedan jag stod på ett par skridskor sist och dessutom var det hockey rör, inte konståkningens skridskor så det krävdes en helt annan teknik. Barnbarnen swishade förbi mig med buller och bång jag hade inte en chans att hänga med, men kul var det. Efter hockeyn var det bara hem och ta på sig julstassen och fram med julskinkan och prinskorvarna. Nytt för i år på julbordet var kroppkakor med lingon, vi har visserligen haft det en gång tidigare då var det sonen som gjort egna kroppkakor, den här gången fick det bli köpta. Ja det blev en fröjdefull jul och till slut kom Tomten och överlämnade alla paket till allas förtjusning. En fin jul med våra älskade barn och barnbarn.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar