torsdag 19 oktober 2023

Dags att gräva upp sina Dahlior

Jag hann nästan inte inte tänka tanken på att gräva upp mina Dahlior förrän temperaturen sakta dalade ner mot 5 grader, visserligen är det ingen panik men simsalabim så har nollan passerat och det blir minusgrader. Så häromdagen var det bara att ta fram spaden och sätta den i marken. Det känns lite trist att ta bort dem för de blommade fortfarande så vackert men jag klippte ner dem och satte in dem i en vas så jag kan njuta av dem ett tag till. Nu ligger de och torkar i förrådet och snart skall de förflyttas till en låda och sättas på något bra ställe där det håller ca 10 grader under vintern. Jag har googlat runt lite och det finns många råd om jorden skall vara kvar på knölarna eller om allt skall bort och om de skall ligga i sand eller i sågspån eller rätt och slätt inget alls , ja det är väl bara att prova någon teori och till våren får det visar sig om det var ett riktigt val.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar