fredag 20 oktober 2023

Ännu en cykeltur på Öland

En höstdag utöver det vanliga, solen strålar och himlen kantas av några fluffiga moln och vinden tar krafttag och i byarna tar det i ordentligt. Men som maken säger det gäller att passa på, saktmodiga gjort så åkte cyklarna upp på cykelstället och ryggan packades med kaffe och macka, det blev det där goda brödet jag bakade härom dagen. Vi tog oss till Arontorp och parkerade bilen vid en glänta och sedan gick cykelturen på de slingrande stigarna runt Arontorp vidare ner mot Tveta och vid Tveta Fritidsområde som för årstiden ligger lite tomt, eller om det bara var för dagen. Vi cyklade in i skogen igen på de fina stigarna och vidare tillbaka till bilen. Jag passade på att ta en extra tur så jag cyklade hela vägen hem. Jag har införskaffat en ny cykel och dessutom är det el så det gick i flygande fart hem när jag kopplade in turbon och det kändes bra för fy katten vilken motvind jag hade hela vägen fram till dörren.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar