söndag 29 oktober 2023

Åter normal tid och familje lördag i Borgholm

Visst var det lite ljusare nu på morgonen när jag slog upp mina ljusblå och det känns väldigt skönt att vakna när det är ljust ute. I vanliga fall vaknar jag upp till en kolsvart himmel, javisst hänger allt på hur dags man vaknar men jag som är uppe med tuppen får vacker vänja mig vid årstidernas skiftningar av ljus och mörker. I går besökte vi metropolen Borgholm här på Öland, det var familjedag i Borgholm, då går man man ur huse och flanerar på den stora gatan genom köpingen. Som sig bör vid en sådan här tillställning så var det mycket för barnen allt från ponnyridning till hoppborg och för att inte tala om godisregnet som Ölandsbladet hade sponsrat om jag inte är helt fel ute. Vi gjorde som alla andra - flanerade och inspekterade alla höst och vinterkläder i butikerna, passade även på att titta in i Kosta Boda glassbutik där det var så mycket fint. Vi nöjde oss med att införskaffa Johan Theorins nya bok Ristmärken och därefter var det dags för gofika på Borgholms hotell där brasan värmde gott i den lite kylslagna men trevlig familjedagen i Borgholm.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar