torsdag 9 februari 2023

Vårfeeling

Ja något är det iallafall på gång. Fåglarna försöker stämma upp sin serenad även om det är lite trevande och ynkligt men det är något som börjar låta som vårsång. Nu är jag trött på ljungen som har stått sedan i höstas och nu är det dags att få in lite färg. Frökatalogerna dimper ner i brevlådan lite titt som tätt oh de ger ännu mer inspiration till vårbruket.mären om det är plusgrader hos oss på Öland så är det fortfarande fruset ner i jorden så det blir till att vänta med att kratta. Jag har botaniserat i blomsteraffärerna och nu står vårlökarna på rad och fullkomligt längtar efter att få planteras hemma hos någon som också har fått lite vårfeeling. Jag köpte med mig både scilla, pärlhyacinter och påskliljor, även om jag vet att de inte står så länge inne i den varma omgivningen så är det allt vackert för ögat ett litet tag tills det prunkar i naturen igen.












1 kommentar: