torsdag 16 februari 2023

Nu skall det gro

Jag snokar runt i min trädgård varje dag och letar vårtecken. Känns väl sådär mnkr man ser på sociala medier hur det prunkar av snödroppar, vintergäck och en och annan krokus. I mina rabatter har bara ett gäng snödroppar letat sig upp i den frostbelupna jorden. Fast växer det inte utomhus så får jag väl se till att det gror och växer inne, för någon vecka sedan klickade jag hem ett par olika frösorter från Sproutly så nu skall de både ätas och gro hos mig, jag beställde alfalfafrön , rädisor och något som kallas Skånemix som skall bli spännande att följa och att äta. Det känns som att det gröna är en fröjd för ögat i dessa tider naturen fortfarande går i grått men visst lite gult är det allt där vintergäcken lyser upp 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar