fredag 28 oktober 2022

Överraskning på höstpromenaden

Jag visst det,  det blir alltid överraskningar på höstpromenaden, jag strosade runt i godan ro och försökte få in så mycket guldstänk som möjligt i ögonen men så skulle jag precis svänga upp på en cykelväg och tittade ner mot marken och såg att det var något ovanligt på marken dessutom ringlade den ovanliga grenen sig lite och höjde upp den främre delen. Första tanken var naturligtvis ..Är det Sir Väs som har rymt från Skansen till Öland men så förstod jag så klart att det enbart var fantasin som skenade. Vi stod där och glodde på varandra en stund innan jag fick upp kameran och kunde fånga in den lilla ormen på bild. Efter en stund så vände han på klacken och ringlade in bland snåren igen och jag kunde passera vidare. Så nu är väl bara frågan var det en snok eller var det en huggorm eller det kanske var Kungskobran Sir Väs som ville uppleva hösten på Öland.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar