fredag 21 oktober 2022

Försök till ett bedrägeri

Det är aldrig bra att bli så där galet arg en fredag och speciellt innan helgen. Jag har en annons ute på försäljning av lite möbler och då förväntar man sig att få seriösa förfrågningar, men tyvärr är det inte så det kommer det mest kryptiska förfrågningar man kan tänka. Först kommer en fråga om varan finns kvar, jag brukar kolla FB profil om det ser ok ut, vilket det oftast inte gör, inga inlägg  kanske en och annan bild på någon familj med glada barn i olika vinklar. Om man då svara ja varan finns kvar då kommer hela harangen att d är så intresserade men tyvärr kan de inte komma och hämta varorna utan skall skicka ett bud med pengar och hämta grejerna, vid något tillfälle fick jag en länk som såg helt ok ut där man skulle skriva in adress dit budet skulle hämta varorna och överlämna pengarna, jag har för mig att jag uppmanades att betala in pengar först och sedan skulle jag få tillbaka dubbelt hm hm redan där blev det väl ganska fel. Nu skriver jag direkt att jag inte är intresserad av en massa fejkmail utan jag gör en polisanmälan då hoppar den så intresserade personen av konversationen direkt, men det är väl katten att man skall behöva freda sig mot allt sådant här, jag blir riktigt förbannad på alla som försöker luras. Så nu lägger jag detta bakom mig och njuter av att det snart är helg, eller det är faktiskt helg hela tiden för  mig som är pensionär. Trevlig helg !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar