måndag 17 oktober 2022

En dag på racerbanan i Linköping

Jag trodde väl aldrig att jag skulle hänga på någon racingbana, det har aldrig varit min melodi och jag har mest tyckt att det dånar av bilar som accelerera och Swish kör förbi i ett flygande fläng för att sedan komma tillbaka efter ett par minuter och då är det samma visa i igen swish.. varv på varv. Skall jag vara riktig ärlig så har jag aldrig varit på någon riktig racingbana så det måste vara mina egna idéer som skapat min fantasi om bilar som far runt. Fast nu … nu är det skillnad för nu far maken och jag land och rike runt för att heja på äldsta barnbarnet som trots sin ringa ålder far fram med racerbilarna i ett flygande fläng och fort skall det gå. Visst dånar det och kan i bland vara ett fruktansvärt oväsen men det finns öronproppar som jag använder flitigt så nu är den villfarelsen ur vägen. I går tog vi oss upp till Linköping för att titta när barnbarnet körde Krut Cupen på Linköpings Motorstadion, Svierstad. Det är inte alltid så lätt att hänga med i de olika grupperna och det viktigaste är visst att hålla koll på varvtiderna, jag jag säger då det vad gör man inte för sina barn och barnbarn. Vi fick en fin dag i Linköping och han  lagom hem innan regnet vräkte ner.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar