fredag 22 juli 2022

Handelsträdgårdar i Halland

Det är något visst med att strosa runt i handelsträdgårdar och av någon märklig anledning lyckas vi hamna på dem när antingen är iskallt eller regnar. Svägerskan lotsade runt oss först på Höråsens handelsträdgårdoch sedan på Träslövs trädgård. Det är inte bara en handelsträdgård utan jag skulle vilja säga mer som att komma hem i någons trädgård är alla växter har fått en plats helt i rätt miljö. Det är både rofyllt och inspirerande att botanisera bland blommor och blader.  Jag skulle kunna tänka mig att ha hela handelsträdgården hemma hos mig med alla vackra saker som står utställda och urnor, krukor och amplar där växterna fullkomligt har exploderat. Även om det inte alltid är så lätt att få till motsvarande i sin egen trädgård så känns det trevligt att få med sig lite minnen därifrån, dessutom fick en Fresia ros följa med hem till Öland och idag är jag tacksam över att vi har fått lite vatten från ovan.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar