tisdag 12 juli 2022

Det bäst av världar

Klockan är strax över sex och det råder stillhet i byn det enda som hörs är duvornas kuttrande. Temperaturen ligger på 14,6 grader i luften så när jag har fått på mig baddräkt och badkappa så känns det lite svalt och cykelfärden ner till havet kyler lite. Det är något visst att cykla genom byn tidigt på morgonen, inte en kotte är uppe jo idag mötte jag en tidig powerwalkare på sin morgonpromenad annars är det bara lugn som råder. Väl ner vid havet kluckar vågorna och byns enda tupp ger sig till känna för att påminna byborna att snart är det dags att stiga upp. Badbryggan som har blivit alla barns favorit genom åren står där så stadig och fin och lockar till hopp och skutt, nu hoppar eller skuttar förvisso inte jag ut bryggan utan jag går stilla fram och hissar upp termometern som hänger på ett snöre som är fastsatt i bryggan. Jamen det blir nog ett snabbad, termometern visar 15 grader så det blir ingen längre simtur idag, men svalan och skönt är det och en bra start på dagen.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar