fredag 7 januari 2022

Tji fick jag…

Där fick jag för att jag gnällde lite över att det känns som våren är på antågande med plusgrader nästa tvåsiffriga och den gröna gräsmattan. Så plötsligt vände det sakta men säkert, temperaturen sjönk till -3 grader fast någon snö har vi inte sett röken av ännu vill säga. I går blåste det friska vindar nere vid havet, trots en friska västan såg vi några som trotsade vindkylan och hade dukat upp en härlig grillbuffé på grillplatsen nere vid havet. Det såg lite bistert ut men de var rejält påpälsade så det gick säkert bra. Lite avundsjuka på den där grilldoften traskade maken och jag vidare in i skogsområdet för att få lite lä och då plötsligt tittar solen fram och sticker till ordentligt i ögonen. Jag hade kameran med mig men fick inga bra bilder i kylan så jag gick hem och förflyttande mig in i ett par vackra tulpaner som  jag fått av våra kära grannar med kameran istället, lite varmare för kropp och själ och det känns som att färg är det nya för året












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar