söndag 16 januari 2022

Sälen Choklad - ren njutning

Vad handlar det om egentligen..att unna sig ? Kan det vara så att man tycker att man har gjort något bra eller lyckats med något utöver det vanliga som gör att nu banne mig skall jag skänka mig mig själv lite njutning. Det kanske är så enkelt att man bara vill lyxa till det lite extra eller som maken sa - Nu köper vi lite lördagsgodis. Det där med lördagsgodis passar mig perfekt, jag som tyvärr älskar godis i alla former säger naturligtvis  inte nej till det. Nu blev det inte vilket lösgodis som helst utan vi tänkte faktiskt på att unna oss något utöver det vardagliga, så då låg Sälen Choklad väldigt nära till hands. Jag säger bara Eldorado, vilken underbar liten affär med tillverkning av handgjorda praliner så vackra och god , chokladkakor, bräck och lakrits, dessutom finns det te med smaker från fjället. Självklart passade vi på att köpa med oss lördagsgodis hem och bara av anledningen att det var så gott, det krävdes inga motprestationer utan bara ren och skär njutning från det godaste av det goda.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar