fredag 14 januari 2022

Har ni hört talas om e-sport?

Jag hade iallafall lite dålig koll på vad e-sport egentligen är för något fram till att äldsta barnbarnet började intressera sig för detta. Jag tycker att det är roligt att följa de flesta sporterna men motorsport och MMA går bort direkt. Det förstnämnda har jag svårt att uppskatta det där bisarra ljudet när bilarna swishar förbi under någon sekund varv på varv och det sistnämnda orkar jag inte ens kommentera. Fast jag är inte sämre än att jag kan ändra mig och speciellt när i mitt fall motorsporten modifierats och nu när elbilarna gör entré på racerbanan då kan till och med jag tycka att det är ok, inte minst ur miljöhänseende.
Fast det bästa av allt är naturligtvis e-sport race, inte kunde jag väl tänka mig att det skulle vara en sådan nagelbitare att sitta hemma i soffan och se hur barnbarnet susar fram på banan i en Porsche i 230 km/h. Det bästa av allt är att han sitter hemma i sin stol med ratt och pedaler och kör säkert och tryggt . Tävlingen anordnas av Porsche klubb i Sverige där man det senaste året har gjort en satsning på e-sport. Man kan säga att det är ett spel som heter RaceRoom och jag måste säga att det kändes som om jag var med på banan och hela racet kommenterades av kunniga raceintusiaster, vilket gjorde det ännu mer verklighetstroget. Det roligaste av allt var naturligtvis att barnbarnet kom på en hedrande silverplats och att han tryggt och säkert kunde ta sig ur sin stol. Som sagt man är inte sämre än att man kan ändra sig.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar