fredag 21 januari 2022

Sjön suger så tillika fjällen

Det är väl ett ordstäv som i dagligt tal brukar användas men fjällen suger däremot har jag inte hört men jag kan lova att det är en slogan som verkligen fått en innerlig mening. Det är något med att vara ute i sol, vind, vatten och snö som ger den där goa känslan att sitta ute och njuta av något riktigt smarrigt i en miljö som ger energi och kraft eller om det är så att energidepåerna behöver fyllas på. På Öland har vi en liten bit till närmaste bageri men i Sälen är det nästan nästgårds vilket inte alltid är optimalt, men vad katten livet leker och coronan lurar bakom knuten då gäller det att ta vara på det som erbjuds. Maken är som bekant för många en riktigt semmelätare och kan gladeligen sätta i sig en gigantisk bulle med grädde. Jag däremot håller mig till lite nyttigare om man nu kan kalla Rocky roadkaka för nyttig, men jag väljer att se det så. Så med andra ord det blev en bra start på helgen , trevlig helg till er alla 🍩













2 kommentarer: