fredag 1 oktober 2021

En kort rutt på skördefesten

Trafiken tätnar på ordentligt på 136:an, dvs den stora autostradan som går från fyr till fyr här på Öland och det är på den vägen som de flesta turisterna tar sig för att beskåda all skördefest aktiviteter. Eftersom förra årets fest blev inställt så räknar arrangörerna med att det blir ett ordentligt tillskott av turister som vill komma till ön och insupa fest och matglädje. Vi körde en liten rutt i dag eftersom hela evenemanget startade upp vid 15 tiden, vi hann iallafall hoppa in i bilfållan som gick norr över och ta oss till Ekerum. Trots att vi var lite tidiga så var det fler än vi som ville strosa runt och titta på alla fina hantverk, det är otroligt vilken skaparglädje det finns runt om i landet, det stickas och täljs de mest fantastisk saker. Självklart blev det lite inköp av både havtornsmarmelad och havtornssås och så självklart var jag hos min sommargranne och kompletterade min ullvantesamling med ett par röda vantar, gå in och kolla hennes hemsida Elisabeth Halling design så får du se vilka fantastiska vantar hon gör och som dessutom är varma och goa.












2 kommentarer:

  1. Tack Eva för tipset. Jag köpte några helt underbara pulsvärmare av henne. Så fina och mjuka!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva för tipset. Jag köpte några helt underbara pulsvärmare av henne. Så fina och mjuka!

    SvaraRadera