fredag 22 oktober 2021

En helt vanlig höstfredag

Här på Öland får vi mulet väder med någon enstaka glimt av solen temperaturen orkar väl masa sig upp till mellan 6 och 11 grader och vinden blir frisk, med andra ord en hel ordinär höstdag. I går kväll gick vi en promenad genom byn och jag fick en känsla av att jag badar i oranga höstfärger, bladen på träden sitter kvar och under promenaden omsluter färgerna både kropp och själ. Trots att regnet har piskat och vinden dragit fram över sundet så sitter bladen kvar och ger oss en fantastisk höst, men visst vi är ju mitt i höstperioden och ni vet nästa helg sätter vi in trädgårdsmöblerna och stölder tillbaka klockan en timme och vi får lite ljusare på morgonen men mörkare på kvällen, eller hur det nu blir det. Hur som helst så älskar jag hösten även med lite rusk, fast jag föredrar solsken och solskenbad av höstens bladverk.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar