måndag 24 februari 2020

Perspektiv på tillvaron

Det kan vara bra att få perspektiv på tillvaron i bland. När jag efter stormen beklagade mig över att mina nyputsade fönster såg ut som någon hade sprutat dem med mossa och jord och över jorddammet som täckte den nya altandörren. När maken och jag sopade och torkade både fasad och golv så slog det mig, men herre gud, jag har iallafall fönster och jag har en dörr som jag kan stänga för att mota ute den hård vinden. Vi får lite mer att göra efter efter oväder men våra hus står pall och förblir intakta. Jag tänker på alla vars hem fullkomligt raseras i naturkatastrofer eller som i andra delar av världen sprängs sönder i krig. Med dessa ord trotsar jag vinden och beger mig ner till havet och låter västan piska rakt in i ansiktet och känner tacksamhet över att jag har en dörr som går att stänga.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar