tisdag 4 februari 2020

Ett par dagar med strålande solsken

Det är så härligt näst solen strålar ner från en klarblå himmel och värmer till våra frusna kroppar. Visserligen har det blåst ordentligt men i lä har det varit fantastiskt. Det blir lite problematiskt när temperaturen går ner under noll på natten och när det som idag regnar och är tre plusgrader. Jag har varit ute i mina trädgårdsland och klippt ner alla växter som jag lämnade i våras. Det var inga långa stunder som jag orkade dra rötter i den kalla jorden så jag fick in och värma mig mellan varven, men nu är det fint i rabatterna igen. Jag klippte ner mina lavendel, jag brukar väl aldrig klippa de så här tidigt på året, så nu får vi se hur det går med dem och speciellt om det blir lite kallare.
Bilderna nedan är från den tredje februari 2019, då var vi ute och skottad snö med jämna mellanrum i år har vi inte haft snöskyfflarna framme ens, och nu hoppas jag att vi inte behöver ta fram dem

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar