söndag 9 februari 2020

Mitt blod kom till användning

Kom ni ihåg att jag skrev ett inlägg för någon vecka sedan att jag var och lämnade blod. I början på den här veckan fick jag ett meddelande att mitt blod kommit till användning, det känns verkligen bra och att med enkla medel lämna i från sig något som är extremt viktigt för mig själv till någon som verkligen är i behov av just det som jag har. Det kan låta lite banalt men en påse blod, kan faktiskt rädda liv på en annan människa. Jag har funderat mycket över det där med donation av organ och på något sätt är det kanske lite av samma sak att lämna blod. Visserligen lämnar man i från sig blodet medan man lever medan organen lämnas när vi lämnat jordelivet. Det är mycket man skall ta ställning till och enligt Livsviktig.se så finns det betydligt fler personer som är i behov av organ än det finns donatorer. Jag är iallafall nöjd med att ha lämnat i från mig några droppar blod till en medmänniska














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar