måndag 9 december 2019

Julmarknad på Ekerum

I helgen var det julmarknad på Ekerum Resort här på Öland. Jag vet inte om folk har tröttnat på julmarknader och vad de har att erbjuda. Jag tyckte nog att utbudet var lite mindre i år, det är absolut inte det samma som att kvaliteten var sämre. Det var nog snarare tvärt om. Vi shoppade loss på både senap och salami att avnjuta på julafton om vi inte tullar lite innan förstås. Jag måste säga att jag blir imponerad av alla som sitter hemma och pysslar hela året för att under ett par dagar sälja sin alster. På marknaden träffade jag två kvinnor som hade radat upp ullsockar i regnbågens alla färger och de var så nöjda med sina arbeten, helt plötsligt reser sig den ena damen och slår händerna för ansiktet och utropar- Jag glömde alla mina grytlappar hemma. Förhoppningsvis bodde hon inte så långt bort utan att hon kunde få sina grytlappar levererade till försäljning på julmarknad. Det blev inte så mycket till julkänsla men jag hoppas att grytlapparna blev sålda.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar