torsdag 19 december 2019

Jullunch på Villa Vik

Jag tänkte att vi skulle gå på julbords lunch på Villa Vik i Växjö. Då tänker man kanske att det är uppdukat ett bord med vad som sägs höra julen till. Men på Villa Vik nöjer man sig inte med det, om detta var lunch så vet i katten hur det stora julbordet som de servera på kvällarna ser ut. Maken och jag tog med oss min bror och svägerska på detta dignande kalas i Kristina Nilsson vackra residens från början av seklet.  I matsalen var det uppdukat tre bord med allt vad man kan önska sig i form av sillbord, kallskuret och varmrätter. Efter ett par vändor med magen full av skinka och korv stapplade vi upp den stora trappan till kulmen av julbord, precis gottebordet och det var inte något litet bord med ostkaka och grädde, utan det var ett helt rum med tårtor, ostkaka så klart, gröt, hemgjorda praliner, godis i alla de former och mitt i rummet stod en chokladfontän som porlade så vackert för alla oss chokladälskare. Jag säger bara vilken matupplevelse




















1 kommentar:

  1. Hej Eva,
    jag önskar dig god jul och gott nytt år!
    Definitivt hälsa för det nya året.
    Kram Marlise

    SvaraRadera