tisdag 3 december 2019

Från julbord till Rocky Road

Jag brukar bli lite ensidig i mina val av julgodis. En av favoriterna är naturligtvis Rocky Road som har blivit så poppis på senare år. Tänk att blanda ihop sött och salt, hårt och mjukt och sedan toppa allt med choklad. Det kan låta lite märkligt med blandningen av jordnötter, pistagenötter, dumlekola och marshmallows och sedan röra ner smällt choklad. De här godisarna är faktiskt min favorit. De blir ofta en liten bit till kaffet eller också blir det flera bitar för tyvärr är de beroendeframkallande. 
Godisråtta som jag är så gillar jag i stort sett allt julgodis utom knäck, så det brukar jag inte prioritera visst jag gör några som maken kan mumsa på och som finns med på julbordet. I år bestämde vi att ena barnbarnet skall få den stora äran att göra knäck. Jag nöjer mig än så länge med Rocky Road och hoppas att de finns några kvar till jul














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar