måndag 15 april 2019

Vegantårta och citrontryffel

Jag tänkte prova på något jag inte brukar göra och det är veganmat eller som det var i detta fallet vegantårta eller kaka. Det var lite pyssel, inte att göra den utan hitta ingredienser som jag i alla fall inte är van att inhandla. Mjölkfritt margarin och växtbaserad grädde. Dessutom skulle det vara agar agar som jag var tvungen att googla för att veta vad det var. Botten och chokladrosorna består av bland annat kikärtsspad som för min del låter si så där att ha i en kaka. Men när väl allt var inhandlat var det bara att sätta i gång. Receptet hittade jag på Fridas VegobloggFrida kallar tårtan för vegansk japp-kladdkaka. Och visst blev kolasåsen så där härligt kladdig. Hela tårtan var inte dum alls faktiskt. I fall kakan inte skull bli så så där härlig som det såg ut på bilden hos Frida så snodde jag i hop ett säkert kort, några citrontryffel perfekt så här till påsk











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar