onsdag 10 april 2019

Då var det riktigt aprilväder

I går var jag ute hela dagen i ett strålande solsken, visserligen var det lite kallt men inte värre än att jag kunde lyxa till det och sitta med en kopp kaffe och lapa sol på altanen. Det var till och med så att maken fick lite grill feeling och dammade av grillen som nu stått så länge . Solen som förvandlades till ett rött eldklot gick ner mitt framför oss i sundet och skapade magi på himlen. Det var då… i dag är det något annan. Det ligger ett vitt täck över över marken och det är garanterat inte vitsippor. Nej från himlen dalar små ettriga snöflingor och mina stackars blommor kryper ihop och fryser och fåglarnas kvitter som i vanliga fall är en vacker symfoni, kraxar idag lite hest och otåligt. En sak kan jag konstatera – Detta är april väder.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar