fredag 26 april 2019

Leverans av brunost direkt från Norge

I julas fick jag ett recept på ett bröd från min fina förre detta jobbarkompis Arnhild i Oslo. Till detta skulle det serveras brunost. Det hade jag naturligtvis inte men Arnhild lovade att ta med sig det nästa gång hon skulle till kontoret i Växjö och då vi kunde stråla samman där. I går lyckades vi få ihop en träff och leverans av brunost. Varje gång jag var på jobb i Oslo så passade jag på att mumsa i mig ett par skivor och just den speciella bruna osten, jag tycker faktiskt om den. Jag bjöd även min bror och svägerska på knäckebröd och mjukost, min bror blev väldigt förtjust i osten, medan svägerskan mest rynkade på näsan. Tack Arnhild för att du tog med dig denna norska delikatess till mig.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar