tisdag 30 april 2024

Ö-cupen på Ekerö

Så var det dags för Ö-cupen i Gymnastik på Ekerö, 2000 gymnaster i olika ålderskategorier har tävlat i fristående, matta och hopp. Dessutom var tösen i barnbarn skaran en av deltagarna för Mälaren gymnasterna. Visst är jag i gympasalar titt som tätt men när det kommer till gympatävlingar eller uppvisningar då sitter jag där på läktaren och tårarna börjar trilla och alla minnen från svunna dagar vällar fram. Spänningen, nervositeten och glädjen som är hos gymnasterna känner jag så väl igen och det är inte utan att jag skulle vilja återuppleva den tiden igen. Nu satt jag där på läktaren och fick njuta av fantasifulla fristående, härliga hisnande volter på mattan och ett rasande tempo på trampetten där skruvar och volter avlöste varandra. Vilken härlig gympa dag, ja hur gick det det då för truppen Mälarögymnaster lag svart ? Jo de knep en silverplats i hopp, och vi är så imponerade av barnbarnet, hon är så duktig.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar