fredag 12 april 2024

Nu är våren här

Jag brukar säga att våren är kommen när jag ser första Sädesärlan trippa runt där i min trädgård. Jag måste säga att det här året kom herr och fru Ärla väldigt sent. Jag brukar se dem i slutet på mars men det här var lite väl sent. Läste precis om att Sädesärlan är datumflyttare och återvänder ungefär vid samma tid varje år, några dagar mer eller mindre, kanske. Undrar om det är den där rackarns Fasanen som springer runt här och slåss med olika rivaler som är på insidan av grannarnas och vårt uterum. Rätt som det är springer den i väg och skriker i högan sky så man undrar vad i hela friden det är frågan om.  Ett annat säkert vårtecken är så klart att plocka in den första lilla buketten med vitsippor som får pryda bordet så här i början av april. Så visst är det vår även om aprilvädret kan spela oss ett spratt vissa dagar då Kung Bore kommer på besök.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar