måndag 27 mars 2023

Vinterdag i vinterland

Wow vilken vinterdag trots att vi nu har övergått till sommartid, det var tio minusgrader och strålande sol så när vi satt ute och käkade lunch mot husväggen så värmde solen så där gott som bara solen kan göra de första dagarna på våren när man sitter där i vinterkläderna och njuter i fulla drag av värmen men framför allt av ljuset. Fast det klart maken och jag satt inte hela dagen och stekte oss i solen utan det blev ett pass i skidspåret också. Vi satsade på Skitars betalspår i Lindvallen, ja här får man betala en peng för att nyttja spåren, men jag kan säga att det var värt varenda öre för med så fina spår var det bara en en ren fröjd att forsa fram, ja forsa kanske var att ta i men lite isiga djupa spår gjorde att jag kände mig som Charlotte Kalla när jag stretade mig upp backarna och höll tungan rätt i mun när det gick nedför, med andra ord en magisk dag i vinterland.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar