söndag 6 november 2022

Ingrid Bergman i full blom i november

November och löven singlar ner från träden, de som för några dagar sedan var guldskimrande träd är nu kala och lite ynkliga utan sina löv, fast å andra sidan så ligger löven på marken och skapar någon form av guldtäckning. Något som däremot inte tappar varken blommor eller blader är min fantastiska ros Ingrid Bergman. Den står lite skyddad under tak så blommorna klarar sig från regn. Rosenbusken är över 2 m hög men vad jag har läst mig till så är det ingen klängros. Det spelar ingen roll för jag fullkomligt älskar de röda sammetsrosorna som från små vackra knoppar spricker upp till enorma fulländade blommor. Nu får rosen vila till våren då den åter ger blomsterprakt. Det känns lite märkligt att se de vackra blommorna i full prakt samtidigt som jag förbereder för julpyntet och snart åker ljusslingan runt carporten upp mitt bland blommande rosor, ja det är väl en tanke med det också.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar