fredag 18 november 2022

Från värme till kyla

Nu tar jag tillbaka allt det där med att vi fortfarande har sommar, för nu har temperaturen dalat ner till 3 grader och det är knappt att jag har hunnit få fram varken mössa eller vantar. Uppe i Stockholm kom det lite snö i går enligt dotter som skickade en bild på den vita altanen. Här i söder är marken fortfarande grön och grann. Ja vad gör man då i den lite småkalla november månaden? Ja inte är det mycket men vi bestämde oss för att ge väggarna på övervåningen en liten extra påfyllning av färg så det drog vi igång härom kvällen men annars är det inte mycket. Jag tror att det snart är dags att ta fram ljusslingorna och montera dem. Jag såg i går på ett ställe här på Öland att någon hade gått all in med stjärnor, renar och tomten som var på väg ner i skorsten men där är jag inte riktigt ännu och några renar med släde och en klättrande tomte det överlåter jag till andra, men lite extra led belysning skall jag nog kosta på mig nu i novembermörkret.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar