tisdag 5 april 2022

Stackars mina penséer

Visst blir man inspirerad av alla blommor som nu finns ute i handeln, det är tåliga penséer i regnbågens alla färger och så klart påskliljor som lyser upp så solgult och fint i rabatter och krukor. Jag kunde inte hålla mig borta från dessa små glädjespridare. Men inte  katten kunde man väl tro att det skulle bli vinter igen därför åkte krukor och fat fram i ett huj och så fick blommorna komma ner i myllan. Ja sen vet ni väl alla vad som hände Kung Bore kom tillbaka och hälsade på. Visserligen är penséerna väldigt tåliga både för regn och lite frost så det skulle väl gå bra, men nu har jag sprungit ut och in med krukorna för att skydda dem för kylan, och i går när vi hade stormstyrka i vinden fick de små blommorna en riktig prövning. Nu hoppas jag verkligen att det blir vår igen utan aprilväder med snö och regn.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar