torsdag 28 april 2022

Äntligen möjlighet till konserter

Ett lätt regn droppade ner på gatorna i Kalmar när konsertentusiaster småsprang in till Kalmarsalen för att låta sig underhållas av ingen mindre än Per Gessle med band och två av all nio hundra som samlats för den här upplevelsen var maken och jag. Jag är väl egentligen inget riktigt ” fan” av Per Gessle och har egentligen inte lyssnat aktivt på hans musik utan mer passivt hört hans låtar i musikpriset, men det som slår mig under konserten är att jag faktiskt kan sjunga med i samtliga låtar så det är ingen tvekan utan att de trallvänliga låtarna har satt sig i hjärnan. På scenen stod fem fantastiskt duktiga musiker och levererade låtar från Gyllene Tider och Roxette eran under 2 timmar med ett antal intensiva applåd inrop och till allas glädje kommer de åter in och kör ett par låtar till. Det blev en riktigt bra konsert med fina samstämda låtar och lagom med anekdoter från tiden med Roxette och Gyllene Tider. Så hemresan i det lite småbistra Kalmar nynnade jag glatt på ”Ljudet av ett hjärta” och kunde lätt summera att Per Gessles låtar innehåller väldigt fina texter.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar