fredag 5 mars 2021

Nu skall det snart prunka i rabatterna

Visst är det väl så att nu när våren kommer närmare då  kommer även längtan att kravla runt och påta i rabatter och odlingslotter. Jag har inte mycket till odlingslotter men några pallkragar är väldigt roligt att odla sallad, och kryddor i. Jag har startat upp i det lilla med några tomatplantor som nu får stå och växa till sig under en varm och skön lampa. I miniväxthuset gror nu penséer , lobelia och petunior. Om sanningen skall fram så brukar det inte bli några kolossala mängder av dessa skönheter, utan det slutar oftast med ett besök på någon lokal handelsträdgård, när det väl är dags att sätta ut blommorna i krukor. Men det spelar inte så stor roll att min trädgårdsodlar insats inte ger resultatet som jag ser framför mig, huvudsaken är jag får gå där och titta och lyfta på locken till växthuset varje dag och se hur de små plantorna sakta men säkert tittar upp ur jorden. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar