onsdag 27 januari 2021

Livet bland snöklädda granar och fantastiska längdspår

Först ett pass med Sofia så att armar och ben får en ordentlig rörelseomgång, innan vi spände fast pjäxorna i de nyvallade skidorna. Termometern visar minus 10 grader och solen strålar från en klarblå himmel. Spåren är nypistade och slingrar sig fram över öppna fält och mellan snötäckta granar. Vi har fått några fantastiska dagar med härlig skidåkning och det är väl inte utan att jag fått ett uppvaknande om att jag muskler som jag knappt visste att de fanns, men som maken säger tänk på att vi är på träningsläger, då undrar jag i mitt stilla sinne vilket idrott det gäller. Det måste vara träning för livet och det är precis vad vi alla behöver, röra på sig så är aldrig fel. Maken och jag swishar så lätt och ledigt fram i de fina spåren och njuter sedan av en kopp varm choklad för lite återhämtning. Den vackra utsikten skapar glädje och lyckorus för alla sinnen.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar