söndag 9 augusti 2020

Stilla och lugn start på dagen

Jag tar stigen ner mot havet, klättrar över stengärdsgården som med åren vält på ett ställe och skapat naturliga steg mot bryggan som leder ut i sundet. Kollar temperaturen med hjälp av termometern som hänger på bryggan för att försäkra mig att det inte är 16 grader innan jag tar fyra steg på stegen för att omslutas av ett svalkande hav. Havet ligger spegelblankt och med ett par simtag klyver jag den stillan ytan och känner mig fri som svanen som simmar förbi mig nickar något med sin långa hals i ett visst samförstånd. Klockan är inte mer än 7 och på håll ser jag andra morgonbadare och vi hälsar lite så där avmätt på varandra för att inte störa den stillsamma morgonen som kommer att slå an tonen för dagen. Vilken underbar start på dagen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar