onsdag 24 juni 2020

Värmeslag

Efter att ha tillbringat flera dagar i snålblåst så känns det nu ganska skönt att ha landat ner på paradisön och speciellt nu när det är stiltje. Det blåser 1 m/s i sundet och solen steker från en klarblå himmel. I radion varnar de för dagar med temperaturer över 30 grader och stor risk för bränder. Om jag summerar seglingsdagarna så har vi haft fantastisk tur med vind och sol. En dag hällregn på 15 dagar , det kunde varit 15 dagar med regn. Väl hemma nu så är det full fart i trädgården. Min fina duktiga granna, Ann som verkligen har gröna fingrar har vattnat mina blommor under tiden och pysslat om dem så att rådjuren inte fullkomligt går bärsärkagång på penséerna. Jag är så tacksam att hon hjälper mig med detta. De närmaste dagarna gäller det att fylla på vätskeförrådet både hos människor och blommor.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar